YLE: Pohjois-Karjalan maakunnan uusi brändi rakentaa karjalaista heimoa

https://yle.fi/uutiset/3-10365337
Pauliina Tolvanen
Pohjois-Karjalan maakunnan uusi brändi rakentaa karjalaista heimoa

Pohjois-Karjalan markkinoinnissa korostuu jatkossa yhteisöllisyys, vieraanvaraisuus ja hyväntahtoisuus.

Pohjois-Karjalan maakunta on saanut uuden brändin ja ilmeen. Jatkossa markkinoinnissa maakunnasta ja sen asukkaista rakennetaan kuvaa vieraanvaraisena karjalaisena heimona, joka ei jätä ketään yksin.

Sanoma on tiivistetty iskusanoihin "kaiken maailman karjalaiset".

Maakuntaliiton tavoitteena on, ettei maailmankarjalaisuus jää pelkäksi mainoslauseeksi.

– Brändi on muutakin kuin ilme, se on myös päämäärä ja tavoite. Ja Pohjois-Karjalassa pyrkimyksemme on, ettei kukaan jää täällä yksin, kertoo maakunnan markkinointipäällikkö Heli Räsänen.

Useat pohjoiskarjalaiset kunnat, järjestöt ja oppilaitokset ovat jo tarttuneet haasteeseen. Esimerkiksi Itä-Suomen yliopisto, Karelia-ammattikorkeakoulu ja Riveria toteuttavat yhdessä "Vie kaveri kahville" -kampanjan, jossa opiskelijaravintoloihin jaetaan kahvilippuja.

Karjalainen heimo näkyy myös maakunnan visuaalisessa ilmeessä. Pohjois-Karjalan vaakunasta on tyylitelty hymiömäinen, karjalainen veitikka ja samoja muotoja yhdistelemällä kokonainen karjalainen heimo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Alugha videjoi